Sponsorlu Bağlantılar

Şarkı,Murabba,Terkib-i Bent ve Terci-i Bent Özellikleri

Perşembe, 8 Aralık 2011, 21:49 | Ders Notları, Edebiyat-Dil Anlatım | 0 Yorum | 7.080 okuma
Yazar admin

Şarkı
* Besteyle okunmak için yazılan ve dörtlüklerden oluşan nazım biçimidir.
* Dörtlük sayısı 3ile 5 arasında değişir.
* Birinci dörtlükte 2. ve 4. dizeler diğer dörtlüklerde 4.  dizeler aynen tekrarlanır. Buna nakarat denir.
* Türklerin divan edebiyatına kazandırdığı bir türdür.
* Aşk ,sevgi,günlük hayat gibi konular işlenir.
* Halk deyişlerine ve söyleyişlerine yer verilir.
* Şarkı türünün ilk kullanıcısı ve en önemli temsilcisi Nedim’dir.
 Murabba
* Dört dizelik kıtalardan oluşur.
* Bent sayısı 3-7 arasında değişir.
* Her konuda yazılır.

Terkib-i Bent
* Bentlerle kurulmuş olan bir nazım şeklidir.
* Her bent 7 ile 10 beyitten oluşur.
* Bent sayısı 5 ile 15 arasındadır.
* Bentleri birbirine  bağlayan beyitlere vasıta beyti denir.
* Şairin toplumsal ve felsefi konulardaki düşünceleri konu olarak işlenir.
* Terkib-i Bent türünün en önemli ismi Bağdatlı Ruhi’dir.
* Türk edebiyatında bu türün en önemli ismi Ziya Paşa’dır.

Terci-i Bent
* Terkib-i bente benzer. Yalnız burada bentler arasındaki vasıta beyti aynen tekrarlanır.
* Konu olarak  daha çok Allah’ın kudreti,kainatın sırları ve kainatın zıtlıkları gibi konulara yer verilir.
* Bu türün de  Türk edebiyatındaki en önemli temsilcisi Ziya Paşa’dır.

sorubak-şarkı ile murabbanın farkı-divan şiirinde murabba TERKİB-İ BENT-şarkı ve terki bent örnekleri
Etiket , , ,

YAZ ANA SAYFADA YAYIMLAYALIM

Sponsorlu Bağlantılar

Serbest Kürsü

  • ceylin: cevap anahtarı yok çok saçma
  • misafir: 100 almam lazım ona göre
  • KEREM: sizi uyanıklar cevap anahtarı istiniz ha
  • ÇALIŞKAN: YAAAAAAAAA HİÇÇÇÇÇ AMAAAAAAAAAAAAA HİÇÇÇÇÇÇÇ GÜZEL OLMAMŞŞŞŞŞŞŞŞ>>>>
  • NAH: HAD
  • Elif: Çok sagolun super
  • güneş: iyiymiş
  • sıla acar: çok kötü ben sözlü diyorum siz ne diyorsunuz çıldırmıssınız
  • Nick...: teşekkürler ödevime ÇOOOOOOOOOOOOO0OOOOOOOOOOOOOOk yardımcı oldu
  • LazMuhtar53: Evet çalıntı bilgi ama işe yarar eyvallah yani
  • feyza: bu nasıl bir şey çok saçma böyle sorumu olurrr :(
  • LazMuhtar53: alalala
  • salak: burda hiç biirsey yazmıyo
  • aleyna: odevime yardımcı oldunuzz 100 aldım
  • merve: Bursa yatmış bugün müdür törende söyledi( yeni kazananlar )