Sponsorlu Bağlantılar

Dört Şehir ve Mustafa Kemal Atatürk

Pazartesi, 19 Eylül 2011, 21:06 | Atatürk, T.C İnk. Tarihi ve Atatürkçülük | 7 Yorum | 9.841 okuma
Yazar admin

SELANİK

Selanik Osmanlı devleti’nin balkanlardaki en gelişmiş şehiridi.Avrupa ile Anadolu arasında demiryolu ağına sahipti.bu yüzden ticarete hayatı oldukça canlı idi.Çeşitli din ve millete sahip insanlar bir kültür zenginliği ile hep beraber yaşıyorlardı.Avrupa da basılan kitaplarınında okuma fırsatları vardı.Yani Avrupa’nın her türlü imkanlarından yararlanılıyordu.Bu da atatürkün fikir hayatının gelişmesine çeşitli kültürdeki insanları tanımasına ve özgür bir ortamda özgürce düşünerek yetişmesine neden olmuştur.Atatürk Selanike göreve geldiğinde İttihak ve terakki cemiyetine katılmıştı.Bu cemiyetin amacı Meşrutiyeti tekrar ilan ettirmekti.başarılı olunmuş fakat Atatürk halka daha fazla özgürlüğün tanınmasından yanadı bu uğurda çalışmalarını yağunlaştırdı fakat görüşleri İttahat ve Terekki cemiyetinin ileri gelenleri ile görüşleri uyuşmaya başlamıştı.Bunu yanında Atatürk Ordunun siyasete karışmasını istemediğin bütün bu sebeplerden dolayı bu teşkilattan ayrılmış ve daha bir fazla askerlik mesleğine sarılmıştır.

MANASTIR

Manastır şehri çeşitli milletlerdeki insanların çekişmesi içinde bulunmaktaydı.bir kargaşa ortamı hakim sürmekteydi.Atatürk bu şehirde okul hayatı boyunca tarih konularına merak salmış ve Milli duyguları gelişmişti.Mehmet emin Yurdakul Namık Kemal ve Tarih öğretmeni Mustafa Kemal!i milli duygular bakımından son derece etkilemiş ve vatansever olmuştur.Bilhassa bu dönemde savaşta kazanmamıza rağmen sanki mağlup olmuş gibi anlaşma imzalamamız Atatürkü çok etkilemiştir

İSTANBUL
Mustafa Kemal İstanbul’da yani Osmanlı evletinin başkentinde siyasi partileri İstanbul’u memleketin içinde bulunduğu ortamı daha bir iyi kavramıştı.Siyasilerle bilgi alış verişinde bulunmuş gizli dergiler gazeteler çıkarmış Osmanlı devletini yakından tanımaya başlamıştır.

SOFYA

Sofya ataşesi olarak Mustafa Kemal sofyada görev yapmaya başladı.Sofya da o zamanlar sosyal hayatı çok canlı idi.Burada Avrupa’nın üst düzey siyasetçileri yetkilileri ile yakından yüz yüze görüşme imkanı buldu.Avrupa siyasi temsilcileri ile yemekli balolarda istişare etmiştir.Bulgaristan’da yaşayan Türkler hakkında yakından bilgi almış ve onların haklarını savunmuştur
MUSTAFA KEMAL LİDERLİK YOLUNDA
Mustafa kemal her katıldığı teşkilatta ve toplantılarda hep lider olmuştur.Şam daki ilk görev yerinde teşkilatlı bir Vatan ve Hürriyet cemiyeti kurmuştur.Her gittiği görev yaptığı yerlerde vatanın kurtulması için ya gizli teşkilatlar kurmuş gazeteler çıkarmış toplantılar yapmıştır.Çanakkale, 31 mart olayı Trablusgarp savaşı, Kafkas cephesi, Sofya ateşeliği yapmıştır.

sorubak-atatürk ve 4 şehir-mustafa kemal ve dört şehir-ataturk ve dort sehir
Etiket ,

"Dört Şehir ve Mustafa Kemal Atatürk" içeriği hakkında 7 Yorum yapıldı.
Bir Soru Sorabilir veya Düşünceni Bizimle Paylaşabilirsin.
(Yorumunuz Ana Sayfada Yayımlanır)

  1. nothing diyor ki:

    Güzel site yardımcı oluyor ama yazım kurallarına uyulsa daha da güzel olurdu

  2. ben diyor ki:

    hiç iyi bi site değil çok az açıklamalar var ve çok fazla yazım yanlışı var

  3. zeyneddin diyor ki:

    süpersin abi yhaaa

  4. esra diyor ki:

    yazım kurallarına uyulmamış ve çok az

  5. anan diyor ki:

    reiz saol

  6. sevobero diyor ki:

    ehh tam iyi değil ama…

  7. anonim amk :D diyor ki:

    Çok iyi reyiz çok sağol :D olum her yerde yardılmışlar bi ton cümle filan :D okumaya üşendim nasıl yazıyım :D burda daha az cümle var :D hep üşengeçlikten oluyo bunlar :D bu arada bu ödevi veren hoca senide unutmuyucam -,-

YAZ ANA SAYFADA YAYIMLAYALIM

Sponsorlu Bağlantılar

Serbest Kürsü

  • ahmet: Son 1ay içinde 147yi 20defa aramama rağmen ek sınavın ayın22sinden sonra belli olacağını söylediler ve 15de açıklanıp 16 sında başvuru bitiyor bizim suçumuzmu bu bence...
  • Nick...: 2 kredim eksik üniversite kazandım ek sınavı kayıt kacırdım lütfen günün uzatabilirmisiniz
  • biloş: Ayşe 147 yi ara dilekçe oluştur sürekli ara.. benim üniversite resmen hayal olmak üzere ben kafayı yemek üzereyim. 22 eylül yazıyo açıklanma tarihi ama 15inde açıklanıyor...
  • esoes: 147i arayıp başvuru tarihinin uzatılmasını istiyoruz diceksin ben butun tanidiklara yaptirdim
  • kız: teşekkürler ama aradığım tam bilgi yok
  • eda: arkadaşlar benim matametiğim 88 dil 92 diğerleri 70 ve üstü ortalamam 88.72 çok çalışın devamlı tekrar yapın geçersiniz ben orta okulda çok tembeldim lise ii geldi
  • ayse: ek sınav tarihini kaçırdım ben de.sınavlar 22 eylülde açıklanacaktı.ne bileyim 15inde açıklayıp bir de 15 16sında iki güncük başvuru tarihi vereceklerini.mesaj falan da...
  • mustafa: öncelikle selamın aleyküm ben şunu merak ediyorum ygsden yeterli puanı aldıktan sonra lys ye girmek zorunlumu yoksa ygsde yeterli puanı almak yetiyomu ?
  • halil: arkadaşlar bnm 9. sınıfta 1. dönem 5 tane zayıfım ikinci dönem ise 6 zayıfım vardı. zayıf derslerimden birisi dil anlatımdı ve 2. dönem sorumlu olarak not ortalamam 52...
  • biloş: Ya ben ek sınav kaydını kaçırdım lütfen uzatılsın kayıt Tarihi. Yoksa üniversite hayal olacak.. hem 27sinde kpss var nasıl olacak ek sınav
  • Ceyda: Bende ingilizce den kaldım 2 kez üçüncüye girmek yeterli geçmekte şart değil diye biliyorum girsek yeterli o derstem muaf sayılıyoruz sadece o dersin kredisini alamıyoruz...
  • ömer: Bn de kacirdim basvuru tarihini arkadadlar nasil istekte bulunucaz
  • deniz: Ben hic birşey anlamadım ilk ne yapılacak ya yardı. Edin ne olurrrrrr
  • Seray: Ben meslek lisesi mezunuyum sınavsız geçiş hakkımı kullanmak istiyorum ama puanım 359 360 puanlık yerlere tercih edebilir miyim ayrıca içinden alan iller kontenjanı...
  • leman: Mrb bnm Tm1 puanım 236 ikinci öğretim ekonometri yazsam gelme olasılığı nedir ve puanımın kaç puan aşağısı yazsam gelir