11.sınıf Akaid 1.dönem 2.yazılı soruları 2014-2015

11.sınıf Akaid dersi 1.dönem 2.yazılı soruları 2014-2015

2014/2015 ÖĞRETİM YILI

……………ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 11. SINIFLAR AKAİD DERSİ 1.DÖNEM 2.ORTAK YAZILI SINAV SORULARI

A – AŞAĞIDAKİ TEST SORULARIN DOĞRU CEVAPLARINI ÜZERİNE İŞARETLEYİNİZ (15*4=60 PUAN)
1. Bir insan, İslam’ın getirdiği iman esaslarına şüphesiz bir biçimde inanırsa mümin olur. Aşağıdakilerden hangisi müminin özellikleri arasında yer almaz?
A)İman etmek bireye özgü bir davranış biçimidir.
B)Mümin, iman etmeye özgür iradesiyle karar verir.
C)İbadetleri yerine getirmeyen kişinin mümin olduğundan söz edilemez.
D)İslam’ı kabul eden kimse mükellef sayılır ve İslam’ın istediği gibi bir insan olmaya çalışır.
E)İmanın en önemli ruknü her ne kadar tasdik olsa da iman amellerle kuvvetlendirmelidir.

2. İman edilecek hususlara toptan inanmayı ifade eden ve en öz haliyle Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadetle özetlenen iman çeşidi hangisidir?
A)Taklidi B)İcmali C)Tahkiki D)Tafsili E)Hakiki

3. Müslüman olduğu bilinen bir kişinin, inkâr özelliği taşıyan inanç, söz ve davranışlardan birini işlemesi aşağıdaki kavramlardan hangisiyle ifade edilir?
A) Münafık B) Fasık C) Müşrik
D) Mü’min E) Kafir

I. Varlığının başlangıcı bulunmamak demektir.
II. Allah’ın fiil ve sıfatlarında tek olmasıdır.
III. Sonradan olanlara benzememek demektir.
4. Yukarıda numaralandırılmış selbî sıfatların eşleştirmelerinden hangisi doğrudur?
I II III
A) Vahdaniyet Beka Kıyam biNefsihi
B) Kıdem Beka Vahdaniyet
C) Kıdem Vahdaniyet Muhalefetünli’l-havadis
D) Beka Vahdaniyet Muhalefetünli’l-havadis
E) Kıdem Vucud Vahdaniyet

5. “Şüphesiz Allah katında canlıların en kötüsü, gerçeği düşünmeyen sağırlar ve dilsizlerdir.” (Enfal 2
Allah’ın varlığına iman çerçevesinde düşünüldüğünde aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Ayette kastedilen kulağı olupta hakkı işitmeyen ve dili olupta hakkı söylemeyenlerdir.
B) Düşünen, araştıran her insan, Allah’ın varlığına aklıyla ulaşabilir.
C) Ayette kastedilen gerçek, Allah’a inanma ihtiyacıdır.
D) İnsanın Allah’a ulaşmasında aklı kullanması son derece önemlidir.
E) Allah katında canlıların en kötüsü sağırlar ve dilsizlerdir.

6. İnsanın, diğer varlılardan farklı olarak birtakım sorumluluklarla mükellef kılınmasındaki temel sebep aşağıdakilerden hangisidir?
A) İnsan yeryüzünde ahlaka dayalı sosyal bir düzen kurmak için görevlendirilmiştir.
B) İnsan Allah ile (vahiy ile) iletişim kurabilecek bir yapıdadır.
C) İnsan düşünen ve irade sahibi bir varlıktır.
D) İnsanın fıtratı iyiye de kötüye de müsaittir.
E) İnsanın mükemmel bir şekilde yaratılmış olmasıdır.

7. “Rabbin istediğini hakkıyla yapandır.” Bu ayette Allahın hangi sıfatından bahsedilmektedir?
A)Basar B) Vahdaniyet C)İrade D) Kudret E) Vücud
Varlıklar zorunlu ve sürekli olarak var olan nesneler değildir.
Varlıklar yokken var olurlar ve varken de yok olabilirler.
Varlıklar değişkendirler.
8. Bu bilgilerden yola çıkarak, kelamcılar varlıkları ne olarak nitelendirirler?
A)Vacip B) Hadis C)Mutlak D) Mevcut E) Cevher

9. “Madem ki evrendeki hiçbir şeyin kendiliğinden var olması mümkün değildir. O halde onun var olmasını tercih eden bir müreccih vardır o da Allahtır” şeklindeki savunmaya dayalı olan Allah’ın varlığının delillerinden biri aşağıdakilerden hangisidir?
A) Gaye-nizam delili B) Hudus Delili C) İmkan delili
D) Hareket delili E) Mümteni delili

10. “Var olmak için bir sebebe muhtaç olana mümkün varlık denir. Âlem bütünüyle mümkün varlıklardan meydana geldiğine göre âlem de mümkün bir varlıktır.” Buna göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Âlemi mümkün varlık sahasına çıkaracak başka bir varlık vardır.
B) Allah âlemin varlığını, yokluğuna tercih etmiştir.
C) Âlemdeki bütün varlıklar yokluğa mahkûm değildir.
D) Âlemi mümkün kılan varlık, varlığı vacip olandır.
E) Var olmak veya yok olmak hiçbir varlığın elinde değildir.

11. “Bizde mevcut olan yüce varlık düşüncesi, Allah’ın varlığına bir delildir.” Kemal delilinin tanımındaki bu cümle ile aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
A) Evrende var olan her şeyde bir eksiklik, biz zayıflık vardır.
B) İnsan, kâmil (yetkin) bir varlık değildir.
C) İnsan çalışırsa kusursuz bir varlık olabilir.
D) İnsandaki üstün varlığa ulaşma arzusu kendiliğindendir
E) Evrendeki mükemmellik kusursuz bir varlığa işaret eder.

12. Aşağıdaki sıfatlardan hangisi Allahın başlangıcı olmadığını ifade eder?
A) Vücud B) Kıdem C) Beka
D) Vahdaniyet E) Tekvin

13. Allahın hiçbir şeye ihtiyaç duymaksızın bizzat var olması anlamına gelen sıfat aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kıyam bi nefsihi B)Beka C) Kıdem
D)Muhalefetün lil Havadis E) Vahdaniyet

14. Hiçbir şeyin gelişi güzel yaratılmadığı, belli bir ölçüye göre yaratıldığını ifade eden delil Allahın varlığı ile ilgili delillerden hangisidir?
A) Hudus delili B) İmkan delili C) Kemal delili
D) Gaye ve Düzen delili E) Mümteni delili

15. Gaye ve düzen delilinin savunmasının özü âlemde var olan bütün varlıkların bir düzen ve uyum içinde olduğu gözlemlenmesidir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Hiçbir şey gayesiz, boşuna var edilmemiştir.
B) Gaye, varlığın var olmasının hikmetidir.
C) Evrende görülen düzen, bu düzeni oluşturan bilinçli bir varlığın olduğunu gösterir.
D) Evrende yaratılan her şey, yaratılış gayesine uygun olarak, görevini yerine getirmektedir.
E) Evrende var olan bu düzen maddenin yapısından kaynaklanmaktadır.

B – AŞAĞIDAKİ BOŞLUKLARA UYGUN CEVAPLARI YAZINIZ ( 5*2=10 PUAN )
• Müslüman olan bir kimsenin sonradan kendi iradesiyle İslam’dan ayrılmasına …………………….. denir.
• …………………….. sözlükte: “İtaat etmek, boyun eğmek, bağlanmak, bir şeye teslim olmak, esenlikte kılmak.” anlamlarına gelir.
• Görmeye dayalı bilgi ve inanç seviyesindeki imana …………………….. denilir.
• …………………….. genel olarak Yahudi ve Hristiyanlara verilen isimdir.
• Hz. Peygamber (sav) efendimiz bir hadisi şerifinde: “Her doğan insan, …………………….. üzere doğar, onu Mecusi, Hristiyan veya Yahudi yapan ana ve babasıdır. ” buyurmuştur.

C – AŞAĞIDAKİLERDEN DOĞRU OLANLARI ‘’ D ‘’ YANLIŞ OLANLARI ‘’ Y ‘’ İLE İŞARETLEYİNİZ? (5*2=10 PUAN )
(……) Arapça’daki ilah kelimesi hak olsun bâtıl olsun tapınılan her türlü varlık, tanrı, mabud anlamına gelir.
(……) Ehl-i sünnet âlimlerinin çoğunluğuna göre taklidî iman geçerli değildir.
(……) İslam toplumunda münafıklara dünyada Müslüman gibi işlem yapılır.
(……) Tasdikin bulunmadığı soyut bilme, iman değildir.
(……) Her kâfir müşriktir, fakat her müşrik kâfir değildir.

D – AŞAĞIDAKİ KLASİK SORULARIN CEVAPLARINI AÇIKLAYARAK YAZINIZ (4*5=20 PUAN )
1. Taklidî İman – Tahkikî İman ne demektir açıklayınız?

2. İmanın artması ve eksilmesi konusunu nitelik ve nicelik yönünden değerlendiriniz?

3. Tekfir, İrtidat ne demektir açıklayınız?

4. Zarûrât-ı dîniyye ne demektir iman konusu açısından açıklayınız?

 

“11.sınıf Akaid 1.dönem 2.yazılı soruları 2014-2015” üzerine 3 yorum

Yorum yapın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.