Sponsorlu Bağlantılar

Öyküleyici Anlatım ve Özellikleri

Pazar, 30 Eylül 2012, 18:24 | Ders Notları, Edebiyat-Dil Anlatım | 0 Yorum | 13.501 okuma
Yazar admin

Bir konunun, bir olayın bir ya da daha çok kahraman etrafında, belirli bir zaman ve yer içinde anlatıldığı anlatım tekniğidir.

Öyküleyici  anlatım  olay  kaynaklı  bir anlatım tekniğidir. Öyküleyici anlatımın olabilmesi için bir kişinin başından geçen bir ya da daha çok olayın olması gerekir. Bir kişinin başından geçenler, bir trafik kazası, bir futbol karşılaşması, geçmişte yaşadığı bir takım olaylar… öyküleyici anlatımın sınırlarına girmektedir.

“Karanlık bir kış gecesi saat üç sularıydı. Bilmem nereden    eve dönüyordum.  Herkes  derin  bir uykudaydı. O duruma gelmiştim ki kendisini dinleye dinleye  kapılan insanlar  gibi  “Ah,   bir  polise rastlasam!” diyordum. Birden bire iki gölge gördüm. Biri hızlı hızlı sert adımlarla doğuya doğru giden ufak tefek bir adamdı. Diğeri sekiz on yaşlarında bir kız çocuğu.”

Öyküleyici anlatımda her şey hareket hâlindedir. Varlıklar hayatın akışı içinde devamlı bir hareketlilik ve değişme içinde ele alınır. Yukarıdaki parçada bu görülmektedir.

Özellikleri:
   Olay, kişi, mekân ve zaman ortak öğeleridir.
   Olaylar birinci şahsın ağzından anlatılabilir.
(Anlatıcı olay kahramanlarından biridir)
   Sanat metinleri öyküleyici anlatımla yazılır.
   Olaylar ilahi bakış açısıyla anlatılabilir.
   Olaylar 3.şahsın ağzından anlatılabilir.(Olan biten bir kamera  sessizliğiyle  izlenip
anlatılır
   Kişi, mekân ve zaman olay ve olay örgüsünü oluşturmak için kullanılan ögelerdir.
   Öyküleyici   anlatım   hikâye,   roman,   anı, söyleşi,  görüşme(mülakat)  gibi metin türlerinde kullanılır.
   Öyküleyici  anlatımda  bir olayın  olması şarttır.
   Yaşanmış olaylarda olay zincir, kurgulanmış olaylarda olay zinciri vardır.
   3.Şahıs anlatımda anlatıcı her şeyi bilir.
 Öyküleyici anlatım sanat metinlerinde ve öğretici metinlerde kullanılır.
 Sanat metinlerinde anlatıcı kurmaca kişi öyküleyici metinlerde ise gerçek bir kişidir.
   Kelimeler daha çok mecaz ve yan anlamda
kullanılır.

sorubak-öyküleyici anlatım-öyküleyici anlatımın özellikleri maddeler halinde-öyküleyici metin
Etiket

YAZ ANA SAYFADA YAYIMLAYALIM

Sponsorlu Bağlantılar

Serbest Kürsü

  • esoes: büşra hesap numarasını bizede versene :D
  • esoess: büşra hesap numarasini bizede versene :D.
  • metin: cevapları yayınlatınca elinize ne geçiyor. reklam alacaksanız diye öğrencileri tembelliğe alıuştırıyorsunuz.
  • mnr: Lütfen ikinci ek sinav olsun 1.ek sınaviı kaçırdim universteye kayıt yapamıcam…
  • nick mi ?: cok guzel begendim
  • büşra: bence de 2.ek sınav olacak. eğer 2.ek sınavı yapmayacak olsalardı üniversite kayıtları 7 kasıma uzatılmazdı
  • büşra: üniversiteyi kazandığımı ek sınav tarihini kaçırdığımı söyledim onlarda hesap numarası verdiler para yatırdım olduu
  • ruki: ben aradım 147 yi adam bana ek sınav başvuruları artık geçti 2.sini bilemem takip edin dedi… sınav sonuçlarını erken yayınlamalarından dolayı olan bir sorun bu...
  • azranur: çalışıp kazanmamız gerekli
  • duru: İşlem onceligine biraz daha ornek verseydi iyi olurdu ama tine de isime yaradi .
  • Nick: 2. Ek sınav olacak mı 2. Ek sınavda istiyoruz biz bizede tanıyın o imkanları duyun bizi
  • Nick...: 5 sınıf sınav tarihleri ne zaman
  • nick var: fena değil
  • merve: bu ne yaaaa nakil başvurusu yaptık e okulda hala nakil başvurunuz devam ediyo yazıyo nolucak şimdi bi okula yerleşebilecekmiyiz ne biçim meb yaaaa ?,
  • kadir: arkadaşlar merak etmeyin 2. ek sınav da olacak. 2012 yılında olmuş 2013 te olmuş 2014 için de 2. bir ek sınav hakkı çıkacak