2014 2015 12.sınıf din dersi 2.dönem 2.yazılı soruları

Adı:
Soyadı:
Sınıf:
Numara: 2014–2015 Eğitim Öğretim Yılı 75.Yıl Serpil Akdağ Lisesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi
12.Sınıflar II.Dönem 2. Sınav Soruları Puan:
S.1) Aşağıdaki seçeneklerden hangisi tövbenin yararlarından biri olamaz?
a)İnsanın olumlu düşünmesine katkı sağlar
b)Ümit ve saygıyı artırır
c)Vicdanı rahatlatır
d)İnsanın sosyalleşmesini sağlar
e)İnsanın özgürlüğünü kısıtlar
S.2) Platon (Eflatun) Yasalar adlı kitabında şöyle der:
“« Her şeyin ölçüsü insan değil, Tanrı’dır. »” (PLATON, YASALAR, 716 c)
“ Platon’da dinin, ilk bakışta yalın bir karşılığı var. Neyin iyi neyin kötü olduğunu TANRI BELİRLER. İstemi, Tanrı’nın istemiyle uyuşan kişi iyidir.” (RUSSELL, BERTRAND, Batı Felsefe Tarihi, s.123)
“ Sokrates ve havarilerin dile getirdiği biçimiyle aktarırsak «İNSANDAN DAHA ÇOK TANRI’YA BAŞ EĞMELİYİZ» kanısı Constantinos’un Hıristiyanlığı kabullenmesinden sonra da yaşamıştır.” (RUSSELL,B.,Batı Felsefe Tarihi, s.4)
“ Sofistlerin ileri gelenlerinden Protagoras, « İnsan her şeyin ölçüsüdür » demişti. Eflâtun “Kanunlar” da Protagoras’ın tam zıddına olarak, « Her şeyin ölçüsü insan değil, Allah’tır » diyor.” (Von Aster, Ernest, Felsefe Tarihi I., s.147)
Yukarıdaki paragraftan çıkan sonuçlara göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
a)Platonun görüşü, ilahi dinlere benziyor.
b)Platonun ahlak anlayışı tanrısaldır.
c)Sokrates’in Platon’dan farklı görüşleri vardır.
d)İyiyi ve kötüyü, ahlakı belirleyen Tanrıdır.
e) Protagoras Platondan farklı düşünüyor
S.3) Aşağıdaki sözlerden hangisi tövbe için gerekli değildir?
a)Niyet b)Kararlılık c)Pişmanlık d)Samimiyet e)Sağlık
S.4) Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?
I- Ahi Evran————-Divan-ı Kebir
II- Mevlana————–Mesnevi
III-Hacı Bektaşi Veli—-Menahic
IV-Ahmet Yesevi——–Divan-ı Hikmet
a) I-II b) I-III c) II- IV d) III- II e) IV-I

S.5) Aşağıdakilerden hangisi Ahiliğin ana düşüncesini açıklamaktadır?
a) Bu dünyada ne ekersen ahirette onu biçersin
b) Damlaya damlaya göl olur
c) Hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için hemen ölecekmiş gibi ahiret için çalışmak
d) Adalet mülkün temelidir, adalet olmayan toplumlar ayakta duramaz
e) Sakla samanı gelir zamanı
d) Dünya varılabilecek son noktadır ve ölüm, yok oluştur.

S.6) Alevilik-Bektaşilik düşüncesine mensup olanların müzik eşliğinde yaptıkları ayine ne denir?
a) Sema b) Musahip c)Gülbank d) Semah e) Buyruk

S.7) ) Hacı Bektaşi Veli’nin Tasavvufi düşüncesini oluşturan 4 kapı ve her kapıda on makam vardır. Dört kapıyı yazınız.
I………………………………II…………………………
III……………………………IV…………………………………
S.8) Aşağıdakilerden hangisi dünya ve ahireti İslam dinine göre açıklamaz?
A) Dünya ve ahiret bir bütündür, biri diğerine tercih edilemez.
B) Dünya varılabilecek son noktadır ve ölüm, yok oluştur.
C) Ahireti kazanmak, dünyadaki hazırlığımıza bağlıdır.
D) Ölüm, ebedi yolculuğun başlangıç noktasıdır.
E)Bu dünyada ne ekersen ahirette onu biçersin
S.9) Aşağıdakilerden hangisi Tövbenin anlamları içersinde değildir?
a-Arınma b-Pişmanlık c-Bir daha işleme d-Onarmak
S.10) -“Hiçbir millet yoktur ki, aralarında bir uyarıcı gelip geçmiş olmasın.”(Fâtır,24) ayeti hangi gerçeği vurgular?
a) Peygamberler, uyarıcılardır.
b) Milletler, bir uyarıcıya muhtaçtır.
c) Bazı milletler uyarıcıdan mahrum kalmışlardır.
d) Tarihin her döneminde din vardır
e) Dinler evrenseldir

S.11) Aşağıdaki boşlukları uygun şekilde doldurunuz.
• Dinimize göre insan, hata ve günahların sebep olduğu manevi kirlerden ………………..ederek arınır.
• Kusursuz ………….. arayan ………….. kalır.
• Başkaları ile iyi ilişkiler kurmanın temel şartı ……………………….olmaktır.
• Anadolu’da 13.yy’da kurulan ve esnaf ile tüccarlar arasındaki dayanışmayı, birlik ve beraberliği gerçekleştirmeye çalışan teşkilat……………..denir.
• Ahi Evran, eşi Fatma Ana’nın kurduğu ve dünyanın ilk kadın teşkilatı olarak gösterilen ‘…………………………………………..’ teşkilatını da himaye ederek Anadolu’daki kadınların sosyal ve ekonomik hayata katılmalarını sağlamıştır.

S.12) —
Kaya, arkadaşı Melih’in arkasından konuşarak dedikodusunu yapıyor, bu davranışında da bir sakınca görmüyordu. Yanındaki arkadaşı Ekrem ise onu uyararak şöyle diyor:“Kim zerre miktarınca bir kötülük işlemişse (ahirette) onu görür.”
Kaya bu ayeti özümsemesi durumunda aşağıdakilerden hangisine yönelmesi beklenir?
A) Ayette büyük günahlardan söz edildiğini düşünmeye
B) Melih’in haberi olmadığı sürece bu davranışı tekrarlamaya
C) Melih’ten özür dileyerek ona karşı dedikodu etmeyi bırakmaya
D) Dedikodusuna gerekçe aramaya
E) Nasıl olsa Allah affeder diye düşünmeye
S.13) Tevbe ne demektir? Niçin yapılmalıdır?
S.14) ‘Hata yapanın özür dilemesi bir erdemdir’ sözünü açıklayınız.
S.15) Mevlana’nın ‘ Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol’ sözünü açıklayınız.
S.16) Tasavvufun gayesini açıklayınız.

BAŞARILAR

Fazlı BÜYÜKER
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmeni

NOT: 13.14.15.16.sorular 10 diğerleri 5 puandır.

www.sorubak.com

Dokümanın Görselli Tam Halini İndirmek için TIKLAYINIZ

Yorum yapın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.