Türkçede "de" ve "da" ekleri ayrı yazılır ve bitişik yazıldığında hatalı olur. Ayrıca Türk Dil Kurumu (TDK) kurallarına göre, bu ekler cümle içerisinde kullanıldığında sonrasında virgül kullanılması gerekmektedir. İşte bu ekin kullanıldığı birkaç örnek: Ben de seninle gelmek istiyorum. O da kitap okumayı seviyor. Onlar da bizimle aynı fikirde. Çiçekler de, ağaçlar da baharın gelişini kutluyor. Sen de mi Brutus? Not: "De" veya "da" bağlacı kullanılırken ses uyumu kuralları geçerlidir. Eğer önceki kelime kalın bir ünlü ile bitiyorsa "da" kullanılırken, ince bir ünlü ile bitiyorsa "de" kullanılır. Bu kural Türkçedeki büyük çoğunlukla dil bilgisi kurallarında geçerlidir. İşte "de" ve "da"nın bitişik yazıldığı birkaç örnek: Bende bir miktar para var. Ormanda bir çeşitlik gözlemlendi.
B
Berkekalfa 24.05.2023 18:32
#2
Sen de mi geleceksin
D
denizali 24.05.2023 19:30
#3
Bizde mi geliyoruz ?
Cevap Yaz
Bilgin varsa topluluğa katkı sun
Cevap yazmak için giriş yapmalısınız.
Üye girişi yaptıktan sonra cevabınızı paylaşabilirsiniz.