Sorubak Menü

Soru eaieuaw062 Cevaplandı 1 cevap

Soru

Vatandaş olarak hepimizin ortak alanları kullanma, parklarda vakit geçirme ve eğlenme gibi özgürlükleri vardır. Ancak bu haklarımızı kullanırken başkalarının haklarını da gözetmek zorundayız. Örneğin, hafta sonu ailece parka gidip piknik yapmak hakkımızdır; fakat çöplerimizi bankların üzerinde veya çimlerde bırakıp gitmek, o parkı kullanacak diğer insanların temiz bir çevrede dinlenme hakkını ihlal etmektir. 'Kamusal alanlarda istediğim gibi davranma özgürlüğüne sahibim' diye düşünen bir kişinin bu yaklaşımı toplumsal huzuru nasıl etkiler? Metindeki örnekten yola çıkarak, sahip olduğumuz özgürlüklerin sınırları hakkında neler söyleyebilirsiniz?
14.10.2024 / 02:29

Cevaplar

Topluluk tarafından verilen yanıtlar

1 cevap
a
aueeepc
30.10.2024 / 05:45
#1
  • Bu yaklaşım insanların birbirine olan saygısını azaltır, anlaşmazlıklara yol açarak toplumdaki huzur ve düzeni bozar.
  • Özgürlüklerimiz sınırsız değildir; bir hakkı kullanırken başkalarının haklarına zarar vermemek ve sorumluluklarımızı (örneğin çevreyi temiz bırakmak) yerine getirmek zorundayız.

Merakınızı ve deneyimlerinizi paylaşarak topluluğumuzu zenginleştirin! Düşünceleriniz bizim için değerli, yorumlarınızla bu tartışmaya katkıda bulunun!
* Zorunlu
10000
9-6
Powered by Commentics