Yıldırım Yayınları 11.sınıf türk edebiyatı etkinlik cevapları 2013-2014

2013-2014 yıldırım yayınları  11.sınıf türk edebiyatı etkinlik cevapları, 2013-2014  11.sınıf türk edebiyatı etkinlik, 11.sınıf türk edebiyatı etkinlik cevapları yıldırım yayınları 

2013-2014 eğitim öğretim yılı ortaöğretimlerde 16 Eylül 2013 tarihi itibarıyla başladı. 2012-2013 yılında 11.sınıf türk edebiyatı etkinlik ile ilgili öğrenciler paylaşımlarını burada yapmışlardı. Yardımlaşma platformu haline gelen forum bölümümüzde lise 11.sınıf öğrencileri yardımlaşarak etkinliklerin çözümlerine yardımcı olmuş, bir öğrenme ortamı oluşturmuşlardı.

Yıldırım Yayınları 11.sınıf türk edebiyatı etkinlik cevapları 2013-2014 TIKLAYINIZ

2013-2014 11.sınıf türk edebiyatı etkinlik paylaşımlarımızı ise burada yapacağız. 2012-2013 11.sınıf türk edebiyatı etkinlik yayın  evi biryay iken  2013-2014 11.sınıf türk edebiyatı etkinlik yayın evi yıldırım yayıcılıktır.

Bu nedenle etkinlik cevaplarında değişiklik var. Geçen yılın etkinlik paylaşımlarına buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

2013-2014 11.sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Etkinlik Cevapları (yıldırım yayınları)

Bu arada 213-2014 Türk Edebiyatı ders kitaplarını aşağıdan indirebiliriniz.

147Türk      Edebiyatı 9MEBFIRAT YAY.
148Türk Edebiyatı-10MEBBİRYAY YAY
149Türk      Edebiyatı-11MEBYILDIRIM YAY
150Türk      Edebiyatı-12YOKLİDER YAY.

NELER ÖĞRENDİK?

“Yıldırım Yayınları 11.sınıf türk edebiyatı etkinlik cevapları 2013-2014” üzerine 55 yorum

  1. ayşe rica etsem bana 11.sınıf edebiyat kiabı150 den 158e kadr olan bölümü bulablrmisin acil lazımm yani milli edebiyat dönemini

    Cevapla
  2. Yıldırım yayınları 11. sınıf sayfa 141-145 arası çok acil gerekli. yayınlarsanız çok sevinirim

    Cevapla
    • SAYFA 36:
      HAZIRLIK:
      1) Bir şiir aşağıdaki ölçütlere göre incelenir:
      Şiir ve Zihniyet
      Şiirde Ahenk (Ses ve Ritim)
      Şiir Dili
      Şiirde Yapı
      Şiirde Tema
      Şiirde Gerçeklik ve Anlam
      Şiir ve Gelenek
      Yorum
      Metin ve Şair

      2) MANZUME VE ŞİİR ARASINDAKİ FARKLAR
      Şiirde anlatılanları düz yazıyla ifade edemeyiz, manzumede anlatılanları düz yazıyla ifade edebiliriz.
      Şiirde olay örgüsü yoktur, manzumede olay örgüsü vardır.
      Şiirde bireysellik duygu ve çağrışım ön plandadır; manzumede toplumsal konular yaşanmış ya da yaşanabilecek olaylar işlenir.
      Şiirde çok anlamlılık ve imge ağır basarken manzumede sözcükler genellikle gerçek anlamında kullanılır.
      Manzumeler genellikle didaktik metinlerdir.
      3.”Aşk Olmadan Meşk Olmaz” şiiri Tanzimat dönemine ait olamaz;çünkü çünkü “bilgisayar,mikro elektronik,bilişim sektörü” gibi ifadeler günümüzde var olan ve günümüz gerçekliğini ifade eden kavramlarıdır.

      4)….
      SAYFA 38)
      1.etkinlik:
      Aydınlanma Dönemine ait temel kavramlar:‘‘akıl, ilerleme, deney, hürriyet”
      KLASİZM VE ROMANTİZM ÖZELLİKLERİ MADDELER HALİNDE…TIKLAYINIZ

      SAYFA 39:
      A) Hürriyet Kasidesi işlediği tema yönüyle Batı düşüncesi ile ilişkilidir.Hürriyet Kasidesi lirizmi,coşkunluğu, toplum için sanat ilişkisi, şairane anlatımıyla romantik edebiyatla ilişkilidir.
      b) Tanzimatla birlikte edebiyatımıza giren akıl, deneyim,ilerleme” gibi kavramlar Aydınlanma Dönemi düşüncesiyle ilişkilidir.
      AYDINLANMA DÜŞÜNCESİ İLE İLGİLİ GENİŞ İÇERİK İÇİN TIKLAYINIZ
      Tanzimat dönemi, yeni değer ve kavramlarla yeni türlerin bir arada kullanıldığı bir dönemdir. Bu devirde başlatılan sosyal, siyasi, askerî, ekonomik, idarî yenilikler, insanların dünya algısını da belli oranda etkilemiştir. Eskiden insanların hürriyetle ilgili bir sorunları yoktu. Ama devrin sosyal ve siyasi yapısının etkisiyle hürriyet üzerinde konuşmak değerli bir hal aldı. Bunun en önemli sebebi, Avrupa’dan ithal edilen kavramlar, değer yargılarıyla Osmanlı devletinin zor bir devirden geçmesidir. Devlet, sa­vaşlarda yeniliyor, ekonomisi çok kötüye gidiyordu. Bu durumda yaşayan insanlar da ülkelerinin ba­ğımsızlığını kaybedeceğinden korkuyorlardı. Şair de hürriyet’in bu devirde yaşayanlar için neden önemli olduğunu şiirinde anlatmaya çalışmıştır. Sonuç olarak, bu şirin devrin gerçekliğini doğru bir biçimde yansıttığını söyleyebiliriz.

      1a) Hürriyet Kasidesi ses ve anlam kaynaşmasından meydana gelen 31 beyitten oluşmuştur.
      b) Şiirin teması:Hürriyet sevgisidir.Hürriyet Kasidesi’ni oluşturan birimleri anlamlı bir bütün hâline getiren unsur, şiirin temasıdır. Çünkü tema etrafında anlamlı birimler birbirleriyle ahenkli bir bütün oluşturarak, temaya birleşirler.
      c)Birimler ahenkli bir bütün oluşturarak tema etrafında bir araya getirilirler.
      d) Tanziat şiirinin yapı özellikleri:
      Divan edebi­yatı nazım şekilleri kullanılmaya devam edilmiş, özellikle kasidede bazı değişiklikler yapılmıştır.
      İlk dönem Tanzimat şiirinde gazel, kaside, terkib-i bent… gibi biçimler kullanılırken ikinci dönemde Fransız şiirinin etkisiyle yeni biçimler kullanılmıştır.
      Divan şiirindeki parça bütünlüğü yerine konu bütünlüğü esas alınmıştır.
      2″Hürriyet” teması Tanzimat döneminin ana unsuru olduğu için döneminin tarihi ve sosyal,siyasi gerçekliğiyle ilişkilidir.

      2.ETKİNLİK:
      Divan şiirinde işlenen temalar hürriyet temasından dönemin gerçekliği bakımından farklıdır.Namık Kemal’in kaside nazım biçimini kullanması Divan şiir geleneğinin devam ettiğini gösterir.Divan şiirindeki gazel ve kasideler Tanzimat şiirlerinden tema bakımından farklılık gösteririr.Ayrıca Tanzimat döneminde kasidenin yapısında değişiklikler yapılmıştır.SAYFA 40:
      a) Hürriyet Kasidesinin teması hürriyet, Necati Beyin kasidesinin teması Yıldırım Bayezid’e övgü’dür.
      Edebiyat Fatihi “EN ÇALIŞKAN BLOG” KATEGORİSİNDE YARIŞIYOR, 1 DAKİKANI AYIRIP OY VEREBİLİRSİN…
      EDEBİYAT FATİHİ BLOGA OY VERMEK İÇİN TIKLAYINIZ…
      b) İki kaside vurgu ve tonlama bakımından farklıdır.Çünkü Hürriyet Kasidesi’nin teması özgürlük, Necati Beyin kasidesinin teması “Yıldırım Bayezid’e Övgü”dür.Temaların farklı olması söyleyişi de etkilemiştir.Bu kasidelerin söyleyiş tarzları ile yazıldıkları dönemlerin edebî, siyasi ve sosyal özellikleri ara­sında bir ilişki kurulabilir. Necati Beyin yaşadığı çağda kasideler bu şekilde yazılıyordu. Bu tarzdan o devrin zihniyetine ulaşabiliriz. Kaside bir Osmanlı Padişah’ına sunulduğu için şair, söz sanatlarını padişah’ın övülmesi için çok fazla kullanmıştır. Şiirin iç akışında, kasidenin sunulduğu kişinin özelliklerini yansıtan kelime ve tamlamalar seçilmiştir. Namık Kemal’in kasidesinde hürriyetten bahsedilmesi, dönemin yönetiminin eleştirilmesi, nazım şekli aynı kalmakla birlikte içeriğinin değiştirilmesi şiirlerin yazıldığı ortamın zihniyetiyle, yani edebî, siyasi ve sosyal özelliklerime yakından ilgilidir.

      b) Şairlerin kullandıkları nazım şeklinin adını başlıkta kullanmaları, beyitlerle yazılması,aruz ölçüsü, aa/ba/ca…kafiye örgüsü Hürriyet Kasidesinin Divan şiir geleneğiyle ilişkisini gösterir.

      4.ETKİNLİK:
      Her iki şiir de hürriyet temasını işlemektedir.Namık Kemal’in kasidesinde hürriyetten bahsedilmesi, dönemin yönetiminin eleştirilmesi, nazım şekli aynı kalmakla birlikte içeriğinin değiştirilmesi şiirlerin yazıldığı ortamın zihniyetiyle, yani edebî, siyasi ve sosyal özelliklerime yakından ilgilidir.

      Hürriyet temasının bireyle yakından ilişkisi vardır.Tanzimatla birlikte “birey”in ön plana geçtiğini gösteririr.
      SAYFA 41:
      5.etkinlik:

      “Cihangîrâne bir devlet çıkardık bir aşîretden” mısrası tarihi bir değeri;
      Mürüvvet-mend olan mazluma el çekmez i’ânetden” ve
      “çıkar asar-ı rahmet ihtilaf re’yi ümmetten” dizeleri sosyal değerleri gösterir.
      Yeni Kavram ve İmgeler(imajlar) : Hürriyet, eşitlik, vatan sevgisi,hamiyet kanıyla yoğrulmak, gayret-cevher, vatan yolunda toprak olmak…
      Tanzimat döneminde dilde sadeleşme istenmiş ancak yeterince başarılamamıştır.Divan şiirine göre daha sade bir dil kullanılmıştır.
      6.ETKİNLİK.
      ahkâm-asr, selâmet,bâb-ı hükûmet, ikbâl vb. kelimeler uzun ses değerine sahip kelimelerdir.Bu kelimeler,uzun ses değerine sahip kelimelerdir.Bu kelimelerin kısa ses gibi okunması şiirin ahenginin bozulmasına sebep olur.
      6.Kendiniz yapınız.
      7.
      SAYFA 42:
      8.

      Namık Kemal’in, vatan, hürriyet ve millet sevgisi yolunda yazdığı şiirler, vatan evlatlarını derinden etkilemiştir. Mustafa Kemal Atatürk, Namık Kemal’in kendisi ve kuşağı üzerindeki etkisini şu sözlerle açıklamıştır: “Vatanın kurtuluşu ve istiklâli için ölmeyi bugünkü nesle Namık Kemal öğretti. Harbiye senelerinde siyaset fikirleri baş gösterdi… Namık Kemal’den gelen sesin büyüsüne kapılmıştık. Bu ses ruhumuzu şimşek gibi sarsıyor, bu ses şimdiye dek okuduğum şiirlerdeki hiçbir sese benzemiyordu. Namık Kemal’in yiğit sesi, önümde bambaşka bir ufkun açılmasına yol açıyordu.”
      Namık Kemal’in “Vatanın bağrına düşman dayamış hançerini, yok mudur kurtaracak bahtı kara maderini?” sözüne, Mustafa Kemal “Vatanın bağrına düşman dayasın hançerini, bulunur kurtaracak bahtı kara maderini!” diyerek Namık Kemal’e adeta cevap vermiştir.
      7.etkinlik
      NAMIK KEMAL’İN EDEBİ KİŞİLİĞİ MADDELER HALİNDE (EN ÖZLÜ BİÇİMDE)
      2.METİN
      TERKİB-İ BENT ZİYA PAŞA

      1a) Şiir bent olarak kaleme alınmıştır.8 beyit ve 1 vasıta beytinden oluşmuştur.
      b) Terkib-i bendin teması “ZAMANDAN ŞİKAYET”tir.
      c) Birimler zamandan şikayet teması etrafında bir araya getirilmiştir.

      SAYFA 43:
      Ç) Terkib-i Bent’teki birimler birbirine bir tema etrafında birleşerek bağlanmıştır.Son beyit ise vasıta beyitidir.Bu nedenle kafiye diğer beyitlerden faklı ve içindedir.

      2) Şiiri teması zamandan şikayettir.İmparatorluğun 19.yüzyıldaki buhranl dönemiyle parallellik göstermektedir.
      3) ” kemal” ve “nakıs” sözcükleri arasında TEZAT
      NAKIS(EKSİK) İNSANLARIN YARASAYA KAMİL(OLGUN)İNSANLARIN IŞIĞA BENZETİLMESİYLE TEŞBİH SANATI VARDIR.
      Ziya Paşanın döneminin devlet ve siyaset ilişkilerinde ehil olmayan kişileirn yer almasına kendisini arka plan düşmesine ve özellikle Batıdaki müthiş gelişmelerle kendi toplumunun değerleri arasında sıkışığ kalmasına itirazı bu beyitlerdeki imajlarla dile getirilmiştir, şairin bu imgeleri kullanmasının sebebi budur.

      4. kanun, hamiyet, sadık olmak, milliyet dönemin sosyal değerlerini yansıtan söz ve söz gruplarıdır.
      5) Şiirde aruz ölçüsü, kafiye ve redifler, aliterasyon ve asonanslar ahengi sağlamaktadır.
      yeni çıktı > redif
      “et” ler tam kafiyedir.
      6) Terkib-i Bentteki söyleyiş tarzı Tanzimat döneminin ikilemini ve çököeye başlayan Osmanlı’nın buhranlı havasını yansıtmaktadır.
      7)

      8.ETKİNLİK:
      iKİ Terkib-i Bent’te de sosyal hayattaki aksaklıklara bir tepki söz konusudur.
      İkisi de bentlerden oluşmuş ve vasıta beyiti ile bağlanmıştır.
      İkisi de dönemin zihniyetini yansıtır.
      İkisinde de aruz ölçüsü kullanılmıştır.
      İkisi de ahenklidir.Tam ve zengin kafiye kullanılmıştır.

      SAYFA 44:
      8) Ziya Paşanın terkibinde ve diğer Tanzimat şiirlerinde bazı değer yargılarının değişmesi gerektiği, sosyal hayattaki aksaklıklar, Batının ilericiliği, Osmanlının içinde bulunduğu durumlar işlenmiştir.

      Cevapla
  3. 36-37-38-39-40-41-42-43-44-45-46-47-48-49-50.sayfaların cevapları yıldırım yayını edebiyat kitabı 11.sınıf

    Cevapla

Yorum yapın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.