Lozan Barış Antlaşması’nın Önemi

Çarşamba, 4 Mart 2009, 23:03 | Ders Notları, Tarih | 21 Yorum |

Lozan Antlaşmasının Önemi
1 Türkiye uluslar arası ilişkilerde eşit şartlarda temsil edilmiştir.
2 Osmanlı Devleti uluslar arası sahada hukuken sona ermiştir.
3 Misak ı Milli büyük ölçüde gerçekleşmiştir.
4 Asırlarca Avrupalıların peşinde koştukları “Şark Meselesi”(Türkleri Anadolu’dan ve Avrupa’dan atmak projesi) iflas etmiştir.
5 Ermeni ve Rum iddiaları ortadan kalkmıştır.
6 Türk dış politikasın esasları belirlenmiştir.
7 Kapitülasyonlar kaldırılarak ekonomik bağımsızlık sağlanmıştır.
8 Lozan’dan sonra batılı ülkelerle ilişkiler yumuşamaya başlamıştır.
9 Türk milletini adeta esir eden Mondros ve Sevr antlaşmaları geçersiz kılınmıştır.
10 Bağımsızlık mücadelesi veren pek çok devlete ışık tutmuştur.
11 Geçerliliği günümüze kadar süren yüzyılımızın en uzun süreli barış antlaşmasıdır.
12 Siyasi,sosyal,hukuki ve kültürel alanda yapılacak İnkılaplar için uygun ortam oluşturmuştur.
13 I.Dünya savaşını sona erdiren son barış antlaşmasıdır

sorubak-lozan barış antlaşmasının önemi-Lozan barış antlaşmasının önemi nedir-Lozan Barış Antlaşmasının ülkemiz için önemi nedir-lozan antlasmasının onemı
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 oy, ortalama: 5,00 üzerimnden 5)
Etiket , , ,

"Lozan Barış Antlaşması’nın Önemi" içeriği hakkında 21 Yorum yapıldı.
Bir Soru Sorabilir veya Düşünceni Bizimle Paylaşabilirsin.
(Yorumunuz Ana Sayfada Yayımlanır)

  1. abdulbaki diyor ki:

    istediğim yazı çıkmıyor ve en az 10,15 kere arıyorum bulamıyorum ya istediğim şey lonza barış antlaşması burda monduros antlaşmasının önemi diyor ya düzeltin şunu yaaaa

  2. HHH diyor ki:

    VAR İYİDE BURDA LOZANIN ÖNEMİ

    • flora kerimov diyor ki:

      beğene bastım şikayet etçem ya tekrar başlattım beğene tekrar bastım yine oldu

  3. HHH diyor ki:

    YARINA SINAVIM VAR BU ÖZETLERİ TEK TEK BULMAM LAIZM ÇOK ZOR YA 🙁

  4. MURATcan diyor ki:

    çok başarılı bir site kurana helel olsun

  5. furkan diyor ki:

    bence çok güzel bir site çok teşekkür ediyorum

  6. Nick... diyor ki:

    aynen

    • bence çok güzel teşekür ederim kim kurduysa diyor ki:

      BENCE ÇOK GÜZEL ÇAAK DUYGUSAL DI O MAL GİBİ DİYENLERDE ONLARIN KENDİSİ MAL

  7. Nick... diyor ki:

    furkan

  8. ela beril diyor ki:

    muddalip

  9. kertenkelebelek diyor ki:

    lonza atlaşması çox guzel eazeriyam ezeldan

  10. Nick... diyor ki:

    teşekkürler tam olarak istediğimi bulamasamda yardımlarınız için teşekkür ederim elinize sağlık

  11. yusuf diyor ki:

    Harika la sınafdan 100. Aldım çok basit sorulardı 10 dk de biti

  12. sitrak diyor ki:

    açılmıyor nfcjkfjkvkfkllbşçgfgşgş.şgşth ktö

  13. ayküt diyor ki:

    abi eywellah yaa cok iyi olmuş ellerinize sağlı buarada beğene 107. kişiyim

  14. FATİH_SULTAN_M diyor ki:

    cok işime yaramadı bune sacma şeyler hiç gerek yok bu kadar cok ayrıntya ama beğendim neden bilmiyom

  15. Önder diyor ki:

    Sevr antlaşması madem geçersiz kılınıyor e o zaman versenize 12 ada ve Musul u bize geri!? İşte bu sebepten dolayı bu antlaşma bir zafer değil, bir utançtır bizim için.

YAZ ANA SAYFADA YAYIMLAYALIM

Serbest Kürsü

  • gulbeyaz: Benim sorum ben meslekten Anadolu’ya geçtim dil anlatım dan sorumluydum ama şimdi almanca yı gormedigim halde o dersten sorumluyum almanca hakkında hiç bişey...
  • Emre: Beyler 10. sınıfa geçtim ama 4 – 5 tane 1 dersim var . Dil anlatımdan da geçtim . Sorumluluk sınavına girmem gerekiyor mu ?? Lütfen yardımcı olun
  • cafer: imam hatip ortaokulunda saat kaçta eve geliniyor
  • cHRr: 150 barajını gecince dıploma notum üstüne eklenıyormu ??
  • okan: açıköğretim üniversitesine gitmek istiyorum ygs puanıma okul puanım eklenecekmi ona göre tercih yapacağım
  • KONUKOĞLU: Arkadaşlar 10.sınıfta nakil yapmak istiyorum.Nakil yaparsam TEOG puanım mı ele alınacak yoksa 10.sınıf ortalamam mı ???
  • BATUHAN TÜLÜ: BENCE HEPSİ MÜTHİŞ BEN kağıda çözüp aileme anlattım
  • BATUHAN TÜLÜ: BENCE HEPSİ MÜTHİŞ
  • Önder: Yazıklar olsun bi masaya yumruğunu vuracak adam yokmuş..kuzu kuzu vermişiz topraklarımızı…..
  • Önder: Sevr antlaşması madem geçersiz kılınıyor e o zaman versenize 12 ada ve Musul u bize geri!? İşte bu sebepten dolayı bu antlaşma bir zafer değil, bir utançtır bizim için.

4.sınıf 2015-2016 fen bilimleri 2.dönem 3.yazılı soruları

21