Sponsorlu Bağlantılar

Hz. Ömer Dönemi

Pazar, 16 Ağustos 2009, 20:39 | Tarih | 0 Yorum | 1.249 okuma
Yazar admin

Hz. Ebubekir’in vefatı üzerine 634 yılında Hz. Ömer halife seçildi.

635 yılında yapılan Ecnadin Savaşı sonunda İslam orduları galip geldi ve Suriye Müslümanlar’ın denetimine girdi.

UYARI : Bu savaşla İran yolu Müslümanlar’a açıldı.

Suriye’nin yanı sıra Filistin ve Kudüs de denetim altına alındı.

UYARI : Suriye’nin denetim altına alınması ile birlikte İslam dünyası Anadolu ile komşu olmuştur.

632 yılında Amr İbn-ül As komutasındaki islam ordusu, Bizans’ın elinde bulunan Mısır’ı fethetti.

UYARI : Mısır’ın alınması ile İslamiyet ilk defa Kuzey Afrika’da yayılmaya başladı. Böylece, Bizans İmparatorluğu’nun Kuzey Afrika’daki egemenliği sarsıldı.
634 yılında Ebu Ubeyde komutasındaki İslam ordusu Köprü Savaşı’nda Sasanilere yenildi. Sa’d Bin Ebi Vakkas komutasında yeni bir ordu , 636 yılında Kadisiye Savaşı’nda Sasani ordusunu yendi ve bütün Irak’ı ele geçirdi.

UYARI : Bu dönemde, Suriye, Filistin ve Kudüs’ün Müslümanlar tarafından alınması ile Bizans’ın Orta Doğu’daki varlığı sona erdi.

Sasani ordusu, 642 yılında yapılan Nihavend Savaşı ile tekrar yenildi. Bu savaş ile Sasani Devleti sona erdi.
Hz. Ömer Dönemindeki Teşkilatlanma Çalışmaları

Hz. Ömer zamanında bir çok fetihler yapıldığı için devlette teşkilatlanmaya olan ihtiyaç arttı.

Teşkilatlanmada Sasani ve Bizans etkisi görülür.

Mali ve askeri özellik taşıyan ilk “divan örgütü” kuruldu.

Fethedilen yerler, ilk defa yönetim birimlerine ayrıldı.

Adli teşkilatlanmaya önem verildi.

İslam Devleti’nde ilk kadı bu dönemde atandı.

Hicri takvim düzenlendi.

sorubak-hz ömer dönemi

YAZ ANA SAYFADA YAYIMLAYALIM

Sponsorlu Bağlantılar

Serbest Kürsü

  • Belinay: millete işkence çektirmek için yapıyolar heralde
  • Belinay: Önceden 2 gün sonra açıklınayıyodu.Cevaplar şimdi 5 gün oldu daha açıklanmadı bu nasıl iştir ya
  • yaren: arkadaşlar içnz rahat 2007 den bu yana her sene ek sınav yapılmış ztn meb onay vermş ek sınav bu yıl yapılckms bkaç güne nette acıklanr
  • Deniz: 8. dönem üzeri olanlar için ek sınav yapılması haksızlık lütfen ek sınanlar 6. dönem ve üzeri içnde yapılsın 192 krediyi 10 kredi bari düşerseler :(
  • melek: Haksizlik bu hafta içi yayinlanacaktir deniliyor ama yok bu kadar kişiyi bekletmeye hakkiniz yok tarih ve saat belirtilirse herkes o zaman baksin
  • canan: Yaaaaaaa yeter bugün açiklayın şu cevap anahtarını bir hafta oldu yaaaa
  • esra: sesimizi duyan yokmu bir açıklama yapın da bizde bilgisayar başında boşa zaman geçirmeyelim bu kadarmı zor bunu yapmak 5 gün oldu
  • Nick...: biraz zor
  • pes valla: devlet sırrı mı bu nedir ya 5 gündür cevap anahtarı bekliyoruz ayıptır ya hu!
  • asdfsadsf: ben anadolu lisesi ikinci sınıfa geçtim.kara harp okuluna girebilir miyim ? bi sitede en az 16, en fazla 20 yaşında olmak gerektiği yazıyor.ben 16 yaşındayım.ne...
  • Memet: Geçen sene 2 tane ek sınav olmuş inşallah bu senede 2 tane olur üniversiteyide kazandım 2 defa girsem ingilizceden muaf oluyorum ve üniversiteye devam edecem lütfen bizi...
  • mehmet: çoğu kişi için çok onemli ek sınav olsun yoksa bu donem çoğu kişiye yazık olacak nolur ek sınav olsun
  • ceyhan: yayınlayın artık cvp anahtarını dil ve anlatımı geçmem lazım yoksa ek sınava kalıyorum
  • Nick...: lütfen sorular artık yayınlansın
  • Şevval arjin: Bence bu sene müfredatı değiştirmeseydiler daha iyiydi ohh ne güzel geçen sene 1 kere sınava girip 1 kere stres yaşıyosun sanki geçen seneden bi b*k çıkmadı ki...