Sponsorlu Bağlantılar

Hz. Ömer Dönemi

Pazar, 16 Ağustos 2009, 20:39 | Tarih | 0 Yorum | 1.154 okuma
Yazar admin

Hz. Ebubekir’in vefatı üzerine 634 yılında Hz. Ömer halife seçildi.

635 yılında yapılan Ecnadin Savaşı sonunda İslam orduları galip geldi ve Suriye Müslümanlar’ın denetimine girdi.

UYARI : Bu savaşla İran yolu Müslümanlar’a açıldı.

Suriye’nin yanı sıra Filistin ve Kudüs de denetim altına alındı.

UYARI : Suriye’nin denetim altına alınması ile birlikte İslam dünyası Anadolu ile komşu olmuştur.

632 yılında Amr İbn-ül As komutasındaki islam ordusu, Bizans’ın elinde bulunan Mısır’ı fethetti.

UYARI : Mısır’ın alınması ile İslamiyet ilk defa Kuzey Afrika’da yayılmaya başladı. Böylece, Bizans İmparatorluğu’nun Kuzey Afrika’daki egemenliği sarsıldı.
634 yılında Ebu Ubeyde komutasındaki İslam ordusu Köprü Savaşı’nda Sasanilere yenildi. Sa’d Bin Ebi Vakkas komutasında yeni bir ordu , 636 yılında Kadisiye Savaşı’nda Sasani ordusunu yendi ve bütün Irak’ı ele geçirdi.

UYARI : Bu dönemde, Suriye, Filistin ve Kudüs’ün Müslümanlar tarafından alınması ile Bizans’ın Orta Doğu’daki varlığı sona erdi.

Sasani ordusu, 642 yılında yapılan Nihavend Savaşı ile tekrar yenildi. Bu savaş ile Sasani Devleti sona erdi.
Hz. Ömer Dönemindeki Teşkilatlanma Çalışmaları

Hz. Ömer zamanında bir çok fetihler yapıldığı için devlette teşkilatlanmaya olan ihtiyaç arttı.

Teşkilatlanmada Sasani ve Bizans etkisi görülür.

Mali ve askeri özellik taşıyan ilk “divan örgütü” kuruldu.

Fethedilen yerler, ilk defa yönetim birimlerine ayrıldı.

Adli teşkilatlanmaya önem verildi.

İslam Devleti’nde ilk kadı bu dönemde atandı.

Hicri takvim düzenlendi.

sorubak-hz ömer dönemi

YAZ ANA SAYFADA YAYIMLAYALIM

Sponsorlu Bağlantılar

Serbest Kürsü

  • kemal: merhaba arkadaşlar ben 7 .sınıf öğrencisiyim ve puanum 405.37 ve sıralamam 8150 acaba bu sınavı kazanabilirmiyim
  • mahmut: bülent ecevit üniversitesi sınıf öğretmenliğine gitmek istiyordum puanım 225 basarı sıralamam 414 bin küsür hem puan hemde sıralama tutuyordu ama yerleşemedim bunun...
  • furkan: arkadaşlar 7.sınıf kontenjan diğer çocuk 412,9980 puan aldım genel başarı durumu 6003 sizce kananırmıyım
  • Aydan: Hocam, 92 mezunyum .268,24342 puan ile Acikogretim Soyoloji bolumune yerlesmisim. Ozel yetenek sinavi ile ogrenci alan bolumlere basvurabilir miyim ? Guzel sanatlar...
  • :): kesin kazanırsın
  • :): biraz zor sıralaman kaç
  • concon: arkadaşlar 8.sınıfım puan 587 sıralama 13683 diger çocuk kontenjanı kazanır mıyım???
  • gamze: arkadaşlar bn 8.sınıfım 12699. oldum kazanır mıyım
  • Fatih: 11. Sınıfım 377 aldım 2575 sıralamam ilde 35. yim kazanır mıyım ?
  • buket: admin ben 10.sınıfım 2014 pybsden 367 aldım kazanıp kazanmadığımı nereden öğrenicem acil
  • Cevaplayan herkes kazanır inş.: Arkadaşlar; Ben 8.sınıfım.Diğer çocuk kontenjanı,8.sınıf olduğum için sınava girmedim TEOG’daki AOSP baz alındı.Buna göre: PYBS...
  • 10. sınıf: ARKADAŞLAR 10. SINIFIM PUANIM 358.1840 GENEL BAŞARI DURUMUM 4374 KAZANIRMIYIM LÜTFEN CEVAP VERİN
  • :)): Arkadaslar tercih yapmasak da olur mu ??
  • Busenaz2468: Seni kırmak istemiyorum ama bence kazanamazsın.Çünkü=benim arkadaşım 403 puan ile kazanamadı ve baraj 409
  • Busenaz2468: arkadaşlar ben 6.sınıfım puanım 421.0800 barajı geçtim ama kazanır mıyım lütfen yardımcı olun