Sponsorlu Bağlantılar

Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform Hareketlerinin Osmanlı Devlet üzerindeki Etkileri

Cumartesi, 8 Ağustos 2009, 21:25 | Ders Notları, Tarih | 2 Yorum | 5.425 okuma
Yazar admin

Osmanlı Devleti kuruluşundan kısa bir süre sonra hızla yükselerek, çağının en güçlü devletlerinden biri olmuştur. Dünyanın önemli ticaret yollarını kendi kontrolü altında bulunduran Osmanlı Devleti ekonomik açıdan da güçlüdür.Haçlı Seferleri’nden itibaren Doğu dünyasını ve onun zenginliklerini tanıyan Avrupalılar hep o zenginliklere kavuşmayı düşünmüşler, bunun içinde bilimsel araştırmalara yönelmişlerdir.Bilimi kilisenin dar kalıplarında çıkararak, gözlem ve deneye dayandıran Avrupalılar yeni icatlar ortaya koymuşlardır.Bu bağlamda pusulanın bulunması, gemi yapım tekniğinin geliştirilmesine ve açık denizlere kolaylıkla çıkılmasına imkan sağlanmıştır.Dünyanın şekli konusunda ortaya atılan doğru bilgiler ispatlanmış, bu bilgilerin ışığı altında çizilen haritalarla Avrupalı denizciler dünyanın başka kıtalarına ulaştırmıştır.Böylece Osmanlı Devleti’nin kontrolü altında olan ticaret yolları kullanılmaz hale gelmiş, bu durum Osmanlı Devleti’nin ekonomik üstünlüğünü yitirmesine yol açmıştır.Bunun yanı sıra Amerika kıtasının keşfedilmesi, buradaki yer altı zenginliklerinin Avrupa’ya aktarılması Osmanlını para düzenini bozmuştur.Avrupalı tüccarlar Osmanlı Devleti’nin ürettiği hammaddeyi daha fazla gümüş para vererek alması, o dönemdeki paranın değer kaybetmesine yol açmıştır.Ülkedeki para bolluğu enflasyonu doğurmuştur.Bu da altın fiyatlarını yükseltmiş, hayatı güçleştirmiştir ve sanayiinin gelişmesini engellemiştir.

Etiket , ,

"Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform Hareketlerinin Osmanlı Devlet üzerindeki Etkileri" içeriği hakkında 2 Yorum yapıldı.
Bir Soru Sorabilir veya Düşünceni Bizimle Paylaşabilirsin.
(Yorumunuz Ana Sayfada Yayımlanır)

  1. aras diyor ki:

    teşekkür ederim ödevim için çok işe yaradı bu bilgiler

  2. umut diyor ki:

    teşekkürler işime yaradı ama keşke daha uzun olsaydı

YAZ ANA SAYFADA YAYIMLAYALIM

Sponsorlu Bağlantılar

Serbest Kürsü

  • kemal: merhaba arkadaşlar ben 7 .sınıf öğrencisiyim ve puanum 405.37 ve sıralamam 8150 acaba bu sınavı kazanabilirmiyim
  • mahmut: bülent ecevit üniversitesi sınıf öğretmenliğine gitmek istiyordum puanım 225 basarı sıralamam 414 bin küsür hem puan hemde sıralama tutuyordu ama yerleşemedim bunun...
  • furkan: arkadaşlar 7.sınıf kontenjan diğer çocuk 412,9980 puan aldım genel başarı durumu 6003 sizce kananırmıyım
  • Aydan: Hocam, 92 mezunyum .268,24342 puan ile Acikogretim Soyoloji bolumune yerlesmisim. Ozel yetenek sinavi ile ogrenci alan bolumlere basvurabilir miyim ? Guzel sanatlar...
  • :): kesin kazanırsın
  • :): biraz zor sıralaman kaç
  • concon: arkadaşlar 8.sınıfım puan 587 sıralama 13683 diger çocuk kontenjanı kazanır mıyım???
  • gamze: arkadaşlar bn 8.sınıfım 12699. oldum kazanır mıyım
  • Fatih: 11. Sınıfım 377 aldım 2575 sıralamam ilde 35. yim kazanır mıyım ?
  • buket: admin ben 10.sınıfım 2014 pybsden 367 aldım kazanıp kazanmadığımı nereden öğrenicem acil
  • Cevaplayan herkes kazanır inş.: Arkadaşlar; Ben 8.sınıfım.Diğer çocuk kontenjanı,8.sınıf olduğum için sınava girmedim TEOG’daki AOSP baz alındı.Buna göre: PYBS...
  • 10. sınıf: ARKADAŞLAR 10. SINIFIM PUANIM 358.1840 GENEL BAŞARI DURUMUM 4374 KAZANIRMIYIM LÜTFEN CEVAP VERİN
  • :)): Arkadaslar tercih yapmasak da olur mu ??
  • Busenaz2468: Seni kırmak istemiyorum ama bence kazanamazsın.Çünkü=benim arkadaşım 403 puan ile kazanamadı ve baraj 409
  • Busenaz2468: arkadaşlar ben 6.sınıfım puanım 421.0800 barajı geçtim ama kazanır mıyım lütfen yardımcı olun