Sponsorlu Bağlantılar

Aristokrasi Nedir?

Çarşamba, 19 Aralık 2012, 13:20 | Nedir? | 0 Yorum | 322 okuma
Yazar Doğan

İktidarın, ayrıcalıklı ve genellikle soylu bir sınıfın elinde bulunduğu yönetim ya da devlet biçimi.Aristokrasi, eski Yunancada “en iyilerin yönetimi” anlamına gelirdi. Yunanlılarda önceleri “doğuştan soyluluk”, yani askerlikten toprak sahipliğine geçen “geni” sınıfının soyluluğu söz konusuydu. Uygarlığın gelişmesiyle aristokrasi, gücünü toprak zenginliğinden çok, paradan almaya başladı. Yunan devlet yönetimi felsefesinde aristokrasi, insan olgunluğu ülküsüne en çok yaklaşan kişilerin kurduğu bir yönetim biçimi olarak kabul edilirdi. En iyi hükümet biçiminin ne olduğu konusunda bir tartışma geliştiren Aristoteles, aristokrasi ve demokrasinin birleştirildiği bir yönetim biçimini önermiştir. Thomas Aquinas, Machiavelli ve Aristoteles sonrası düşünürler de bu görüşü paylaşmışlardır. Günümüzde, doğuştan soyluluk anlamındaki aristokratlığın geçerliliği kalmamışsa da, seçkin ve aydın bir kesimin aristokratlığı hâlâ söz konusudur.

Etiket ,

YAZ ANA SAYFADA YAYIMLAYALIM

Sponsorlu Bağlantılar

Serbest Kürsü

  • diyar: arkadaşlar 6. sınıfım 7 ye geçeceğim sıralamanın ve puanımın ne kadar olması gerektiğini söylermisiniz lütfen çok merak ediyorum ???
  • ikbal esma: ek sınav yapılması için ne kadar istekde bulunursak bizim için iyi olur.bende üniversiyeyi kazandım zorunlu 1 dersim var ek sınavın mutlalka olması gerekiyor.
  • melek: 9. Sinifda ingilizce ve fizikden sorumlu kaldim fizik dersini verdim ortalamam 51 oldu ama ingilizce sorumlulugum hale duruyor ortalamayla gecmem gerekmez mi
  • Davetsiz Misafir: Arkadaşlar isterseniz 70 bininci olun liste hazırlayıp o listeyi ankaraya milli eğitim bakanlığına gönderilip seçiliyor yani herkes kazanabilir.Benim okul...
  • atarĺı ergen: Bir bilgi verin ama bu kadar saçma sapan bir sistem olamaz
  • aylin: naciye kardeşim aynı durumdayız. krediyi tamamladım ama zorunlu 1 dersten kaldım. mezun olmak için ek sınava ihtiyacım var. bu sene yök okullara kayıt saklanması için bir...
  • nihal: ben 5.sınıfım puanım 452,5030 5818. ilde 143. yüm 5.sınıfım diğer çocuk kontenjanı kazanırmıyım net cevap verin kazandı yada kazanmadı
  • naciye: Meraba ben 3. Sınavın kayıt yenileme tarihini kaçırdım bu sınavla mezun olabilirimama malesef olamadı. Üstelik uni. Yi de kazandım. ama kayıt yaptırmak için mezun olmam...
  • anne: allah rızası için son sınıfta okumaya hakkı olmayan ve devamsızlıktan kalanlar için çıkarın artık oğlum bazı nedenlerden dolayı iki ay varken devamsızlıktan okulu bıraktı...
  • harry: Merhaba, ben Bay harryjohnson, özel kredi borç veren kim hayat zaman fırsat kredi veriyor. Acil bir kredi borçlarını temizlemek için ihtiyacınız var ya da işinizi...
  • Jale: Kzanman imkansız ben geçen sene girdiğimde 448 aldım da kazanamıdım
  • Jale: 6.sınıfım puanım 436 sıralamam 6624 kazanır mıyım?
  • yelda: Ben 11 sınıf bitti ama ortalama 67 ama dil ant çakıldım kalmam demi cevap bekliyorum
  • Dilara666: MİLLİ EGİTİM OKUMAMIZI İSTEMİYO GAİBAA :D
  • abdrhmnsasd: ben lise 1′e geçtim burs kaç ayda bir veriliyor bide yeni hesap açmak zorunlumu?