Sponsorlu Bağlantılar

2013 YGS ve LYS’de okul puanını hesaplama

Pazartesi, 17 Aralık 2012, 19:25 | YGS-LYS | 6 Yorum | 9.655 okuma

 Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP) Değer Aralıkları 250-500 olacaktır. OBP, Türkiye geneli değerlendirmeye esas alınarak,ortaöğretim bitirme notları (100 üzerinden diploma notu) 5 ile çarpılarak Ortaöğretim Başarı Puanına (OBP) dönüştürülecektir.

Böylece, 50 olan en düşük diploma notu için OBP 250 olacak, en yüksek 100 olan diploma notu için de OBP 500 olacaktır. 50’nin altında olan diploma notları 50 olarak değerlendirmeye alınacaktır.

Daha sonra bu OBP, herkes için tek katsayı olarak kullanılan 0.12 katsayısı ile çarpılarak okuldan gelecek net puan hesaplanacaktır.
Sonuç olarak en düşük notlara sahip bir öğrenciye okuldan 30 gelirken (0.12 x 250=30) 500 OBP’ye sahip öğrenciye 60 (0.12 x 500= 60) gelecek. 


  ONLİNE OKUL PUANI (OBP) HESAPLAMAK İÇİN TIKLAYINIZ


Yani okul puanları hesaplanırken herkes için tek katsayı kullanılacak. Tüm öğrencilerin OBP’si 0.12 katsayısı ile çarpılacak.
Öğretmen lisesi mezunları alanlarındaki öğretmenlik bölümlerini seçtiğinde ve meslek lisesi mezunları da kendi alanlarındaki programları tercih etmeleri halinde (MTOK bölümleri hariç diğer 4 yıllık lisans bölümleri) OBP’leri 0.06 ek katsayısı ile çarpılacak (En fazla 30, en az 15 net puan gelecek) ve bulunan değer, 0.12 katsayısıile hesaplanan puana eklenecek. Yani toplamda okul puanları 0.12 + 0.06= 0.18 ile çarpılarak toplamda en fazla 90 puan olabilecek.


Ek puanın en büyük değeri 500 x 0.06= 30 olacaktır.
Yani Meslek lisesine ve öğretmen lisesine en fazla 30 ek puan gelebilecek.

Tercihler sonucu üniversitede bir bölüm kazanıpta gitmeyen (Açıköğretimin kontenjansız bölümleri ve sınavsız geçişle bir yere yerleşenler hariç) öğrenciler o sene tekrar sınava girdiklerinde 0.12 OBP katsayısı yarı yarıya düşürülerek 0.06 ile çarpılacak ve varsa 0.06 ek puan katsayısı yarı yarıya düşülerek 0.03 ile çarpılacaktır. Yeni OBP sisteminde okul birincisine direkt 60 gelmeyecek. Okul birincisi de olsa diploma notu diğerleri gibi önce 5 ile çarpılacak, daha sonra çıkan sayıda 0.12 katsayısı ile çarpılacak.

2013 YGS Başvuru kılavuzu yayımlandı.

KILAVUZU BİLGİSAYARINIZA İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Bir önceki yazımız olan Ekosistemler Neden Değişiyor Ve Bozuluyor başlıklı makalemizde Ekosistemler, Ekosistemlerin bozulması ve Ekosistemlerin değişmesi hakkında bilgiler verilmektedir.

sorubak-lise diploma puanı hesaplama-diploma puanı hesaplama-okul puanı hesaplama
Etiket ,

"2013 YGS ve LYS’de okul puanını hesaplama" içeriği hakkında 6 Yorum yapıldı.
Bir Soru Sorabilir veya Düşünceni Bizimle Paylaşabilirsin.
(Yorumunuz Ana Sayfada Yayımlanır)

  1. pınar diyor ki:

    Geçen seneki lysde bir yükseköğretim programına yerlerştim ve şu an orada okuyorum.Bu sene tekrar sınava girdim.Geçen sene okul puanım 47ydi bu sene kaç gelir?

  2. admin diyor ki:

    Okuldan gelecek puanınızın yarısı kesilecektir.

  3. gamze diyor ki:

    merhabalar ben mesleki açık öğetim çocuk gelişimi mezunuyum sınavsız geçişten yararlanmak istiyorum diploma notum 74 *5 = 370 puan OBP*0,12 =44,4 Ek Puan OBP*0,06 toplamı = 414,46
    hocam size sorum şu sınavsız geçiş hakkımı kullanmak istiyorum ben 414,46 puan ile mi tercih yapıcam yoksa sadece 370 puanla mı tercih yapıcam kafam çok karışık beni aydınlatırsanız çok sevinirim teşekkür ederim…

  4. İsim diyor ki:

    meslek lisesi mezunuyum kendi alanımdan geçen sene tercih yaptım ama gitmedim diploma puanım yarıya düşer mi

  5. gamze diyor ki:

    hocam gönderdiğiniz maile baktım ama ordakiler ygs puanı nasıl olucak anlayamadım ben sınavsız geçiş hakkımı kullanacağım

  6. NİMET diyor ki:

    bu sene ikinci senem ve dershaneye gitmiyorum düz lise mezunuyum katsayı beni etkilermi bide okul puanı en fazla nekadar gelirr en az ne kadar gelir

YAZ ANA SAYFADA YAYIMLAYALIM

Serbest Kürsü

  • Nick...: cevapları var mı????
  • fatih buğra: arkadaşlar 76,9898 aldım neresi tutar
  • BRK: 64.26725 nere tutar acil solermısınız
  • isimsiz: kötü malesef ogretmanlaer bunu niye cıkartsın ki zaaaa zaa
  • Tuana: Arkadaşlar ben lise 1 öğrencisiyim 1.dönem 2 tane zayıfım vardı dil anlatım ve matematik şimdi 5 tane var resim fizik edebiyat kimya matematik ama bana otomatik olarak...
  • bilmiyom: çok güzel olmuş okuyalım birşey olmaz bu yazılıdan iyi almalıyım
  • Nick...: ortalama 54 basarısız ders matematık ingilizce gecrmıyım
  • necati: arkadaşlar ben lise 1 öğrencisiyim karne ortalamam yetmiyo ancak 2 tane zayıfım var geçebilirmiyim lütfen acil arkadaşlar
  • gamze: 1 tane 55 im var teşekkür alabilir miyim
  • ugur: Arkadaslar ben meslek lisesinde okuyorum 1 ve 2 donem ortalamam 55 ama atolye dersim iki donemde zayif geldi sinifta kalirmiyim yoksa sorumlumu gecerim…